Czym jest remarketing w Google Ads

Remarketing – pewnie nie raz słyszałeś to pojęcie. Jeśli wciąż zastanawiasz się co ono oznacza przeczytaj poniższy artykuł.

Remarketing to rodzaj targetowania, pozwalającego na docieranie do odbiorców, którzy już mieli kontakt z Twoją stroną. Sam pewnie nie raz byłeś w takiej sytuacji, gdy oglądając dany artykuł w sklepie internetowym, potem „śledził” Cię na różnego rodzaju stronach.

To właśnie jest remarketing. To bardzo skuteczne narzędzie, ponieważ przypomina klientowi o niedokończonych zakupach i o tym, że miał w planach kupno produktu. To idealne narzędzie do tego by skłonić go do powrotu do sklepu i sfinalizowanie transakcji.

Oczywiście aby osiągnąć zamierzone efekty należy odpowiednio przygotować taką kampanię remarketingową. Kluczowe jest zwłaszcza odpowiednie zaplanowanie i przygotowanie grup remarketingowych.

Na przykład niezbyt dobrym pomysłem będzie kierowanie reklam do wszystkich osób, które pojawiły się na Twojej stronie. Dlaczego? Bo część z nich mogła trafić tam przypadkiem, a nawet jeśli nie, twój asortyment nie zainteresował ich na tyle by chcieli tam coś kupić. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja jeśli stworzysz grupę remarketingową złożoną z osób, które były już w koszyku lub odwiedzały zakładkę kontakt. To oznacza, że planowały podjąć jakąś akcję – skontaktować się mailowo lub telefonicznie, być może nawet włożyły jakiś produkt do koszyka.

Jeśli uda ci się dotrzeć do takich osób jest duża szansa, że nakłonisz je do tego by dokończyli to co zaczęli – bez względu na to czy będzie to zakup produktu czy kontakt z firmą. Kampanię remarketingową możesz również skierować do osób, które na przykład obejrzały Twój film.

Jak ustawić kampanię remarketingową w Google Ads? Wymaga to odpowiedniego przygotowania, choć nie jest jakoś bardzo trudne. Profesjonalne kampanie remarketinowe można zlecić agencji sem.

Czym jest remarketing w Google Ads